1. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. Šios vidaus tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) yra parengtos atsižvelgiant į Lietuvos
Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 46 straipsnio reikalavimus ir UAB „Viadenta“
(toliau – klinika) veiklos įstatus. Taisyklės nustato bendruosius darbuotojų, pacientų ir jų atstovų
tarpusavio santykių principus bei elgesio normas.
1.2. Sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
1.3. Šių Taisyklių privalo laikytis visi klinikos darbuotojai, pacientai, jų atstovai ir kiti klinikos patalpose
esantys asmenys.
1.4. Šios Taisyklės viešai skelbiamos klinikoje. Taisyklės prieinamos susipažinimui visiems klinikos
pacientams.
1.5. Esant reikalui, Taisyklės gali būti papildomos, tikslinamos, keičiamos.
2. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA
2.1. Pacientai, atvykę į kliniką, turi kreiptis į klinikos administratorę. Pacientai pageidaujantys
odontologinės priežiūros (pagalbos) ir burnos priežiūros paslaugų turi pateikti asmens
dokumentą.
2.2. Pacientai gydymui planine tvarka registruojami iš anksto telefonu, internetu ar apsilankius
klinikoje, nurodant jiems konkrečią priėmimo datą ir laiką. Sveikatos priežiūros paslaugų
suteikimo laikas priklauso nuo jau užsiregistravusių pacientų eilės pas konkretų klinikos asmens
sveikatos priežiūros specialistą.
2.3. Pacientai privalo atvykti į kliniką 5-10 minučių iki numatyto vizito laiko. Po konsultacijos su
asmens sveikatos priežiūros specialistu, yra sudaromi tyrimo ir gydymo planai. Pacientas
sutikęs su planuojamomis odontologinės priežiūros (pagalbos) ir burnos priežiūros paslaugomis
pasirašo nustatytos formos raštišką sutikimą atlikti odontologines diagnostikos ir gydymo,
burnos priežiūros procedūras.
2.4. Pacientai atvykdami pirmą kartą turi turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
2.5. Būtinoji medicinos pagalba pacientams teikiama neatidėliotinai, darbuotojo (-ų) kompetencijos
ribose Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka ir apimtimi.
2.6. Būtinoji medicinos pagalba teikiama tol, kol atvyksta iškviesta greitoji medicinos pagalba.
2.7. Būtinoji medicinos pagalba, atitinkanti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kriterijus
teikiama be eilės. Priimant pacientą dėl būtinosios medicininės pagalbos, būtina vadovautis
Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministro 2004-04-08 įsakymu Nr. V-208 „Dėl
būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašo patvirtinimo“ (aktualia
redakcija). Pacientams, kurių sveikatos būklė neatitinka Sveikatos apsaugos ministerijos
patvirtintų būtinosios medicinos pagalbos kriterijų, tačiau dėl svarbių priežasčių
pageidaujantiems gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas skubos tvarka, tokios paslaugos
gali būti suteiktos skubos tvarka tik jeigu klinikoje yra tokios galimybės, nepažeidžiant iš anksto
užsiregistravusių pacientų teisių.
2.8. Jeigu pacientui reikalinga skubi odontologijos pagalba, jis priimamas pirmumo teise, pirmenybę
teikiant užsiregistravusiam iš anksto ir atvykusiam pagal paskirtą laiką.
2.9. Pacientui nuo 16 metų asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu,
išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai pacientas negali savo
valios išreikšti pats.
2.10. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų asmens sveikatos priežiūra teikiama tik su jo atstovų
sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Sveikatos
priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie
labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir
gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus.
2.11. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, sveikatos priežiūros specialisto pagrįsta nuomone,
išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę
savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo,
išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
2.12. Laikoma, kad savanoriškai į kliniką dėl ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros atvykęs
pacientas yra informuotas ir sutinka, kad klinikos sveikatos priežiūros specialistas jį apžiūrėtų,
įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimų ir gydymo procedūras, jei klinika
yra užtikrinusi, kad visa būtina informacija pacientui būtų suteikta (prieinama) jo buvimo ar
lankymosi klinikoje metu, o klinikos darbuotojai atsakytų į visus paciento klausimus, susijusius
su šia informacija. Toks paciento sutikimas laikomas pagrįstu informacija ir tinkamas, jei jam
yra prieinama ši informacija: 1) informacija apie klinikoje teikiamų mokamų, paslaugų kainas ir
galimybes jomis pasinaudoti; 2) informacija apie nemokamas paslaugas ir galimybes jomis
pasinaudoti; 3) informacija apie siuntimo į kitas sveikatos priežiūros įstaigas tvarka; 4)
informacija apie klinikos vidaus tvarkos taisykles; 5) informacija apie sveikatos priežiūros
paslaugas teikiančių specialistų profesinę kvalifikaciją, galimybę rinktis sveikatos priežiūros
specialistą; 6) informacija apie paciento pareigą bendradarbiauti su sveikatos priežiūros
paslaugas paskyrusiu ir (ar) teikiančiu sveikatos priežiūros specialistu, vykdyti jo paskyrimus
ir nurodymus, pranešti apie bet kokius nukrypimus nuo paskyrimų.
2.13. Prieš atliekant pacientui invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą, turi būti gautas informacija
pagrįstas paciento sutikimas, kad jam būtų atliekama konkreti invazinė ir (ar) intervencinė
procedūra. Paciento (jo atstovo) sutikimas išreiškiamas raštu pasirašant klinikos vadovo
patvirtintoje formoje.
2.14. Kai asmens sveikatos priežiūra turi būti teikiama nepilnamečiam pacientui iki 16 metų ir nėra
jo atstovų pagal įstatymą arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, ar
gauti jų sutikimą laiku, sprendimą dėl pacientui teiktinos sveikatos priežiūros masto,
alternatyvos pasirinkimo priima sveikatos priežiūros paslaugas teikiantis specialistas, o
prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis paciento interesais.
2.15. Dėl nepilnamečio paciento iki 16 metų, kurio tėvai vengia atlikti atstovo pagal įstatymą
funkcijas ir kuriam nėra nustatyta laikinoji globa ar rūpyba, kai nepilnamečio paciento tėvai
(įtėviai) tarpusavyje nesutaria dėl sveikatos priežiūros masto, sprendimus dėl teiktinos
sveikatos priežiūros masto, alternatyvos pasirinkimo priima sveikatos priežiūros specialistas,
o prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis paciento interesais. Įstatymai
gali nustatyti, kada šioje dalyje nurodytais atvejais būtinas teismo leidimas. Dėl tokio leidimo į
teismą kreipiasi klinika arba nepilnamečio paciento atstovas pagal įstatymą.
3. KLINIKOJE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR JŲ TEIKIMO TVARKA
3.1. Klinikoje teikiamos mokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos:
3.1.1.odontologinės priežiūros (pagalbos);
3.1.2.burnos higienisto praktikos;
3.1.3.rentgeno diagnostikos.
3.2. Klinikoje teikiamos nemokamos paslaugos:
3.2.1.Būtinoji medicinos pagalba, kurios teikimo tvarka numatyta Taisyklių 2 skyriuje „Pacientų
kreipimosi į kliniką tvarka“.
3.3. Pacientai pas gydytojus odontologus, gydytojus odontologus specialistus, burnos priežiūros
specialistus patenka tik užsiregistravę registratūroje (galima ir telefonu, ir internetu), taikant
išankstinės registracijos principą.
3.4. Už paslaugas pacientas arba jo atstovas sumoka klinikos kasoje.
3.5. Pacientai, apdrausti papildomu ar savanorišku draudimu, suteikiančiu teisę į odontologines
priežiūros (pagalbos), burnos priežiūros paslaugas, gydomi bendrąja tvarka, taikant išankstinės
registracijos principą. Pacientai pinigus už suteiktas gydymo paslaugas po kiekvienos
paslaugos suteikimo sumoka į klinikos kasą, būtinai išsaugodami kasos čekį. Gydymo pabaigoje
išrašoma sąskaita – faktūra, kurią pacientas pristato draudimo kompanijai ir atgauna sumokėtus
pinigus.
4. PASLAUGŲ KAINA IR ATSISKAITYMO TVARKA
4.1. Bet kokią informaciją apie klinikoje teikiamas paslaugas, kainas, registracijos tvarką gali suteikti
klinikos administratorė.
4.2. Klinikoje teikiamų paslaugų kaina yra nurodyta odontologinės priežiūros (pagalbos) ir burnos
priežiūros paslaugų kainoraštyje, kuris galioja teikiamų paslaugų momentu. Klinikoje teikiamų
paslaugų kainos (kainoraštis) skelbiamos klinikos registratūroje. Su asmens sveikatos
priežiūros paslaugų kainomis pacientas turi susipažinti prieš kiekvienos konsultacijos ir/ar
procedūros, gydymo pradžią.
4.3. Pacientas įsipareigoja už suteiktas paslaugas klinikai sumokėti sutartą kainą, kaip tai nurodyta
šios tvarkos 6.6 punkte. Šalys atskiru susitarimu gali susitarti ir dėl kitų atsiskaitymo terminų.
Mokėtina suma priklauso nuo paciento pasirinktų ir klinikoje suteiktų paslaugų kiekio.
4.4. Pacientas už sveikatos priežiūros paslaugas apmoka grynais pinigais, mokėjimo kortele arba
mokestiniu pavedimu iš karto po asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo klinikoje.
Pacientui paprašius, klinika išduoda jam sąskaitą faktūrą.
4.5. Klinika neprisiima jokių paciento išlaidų, susijusių su kelione į kliniką.
4.6. Pacientui laiku nesumokėjus už atliktas paslaugas, klinika turi teisę pareikalauti mokėti 0,1%
delspinigių nuo neapmokėtos sumos už kiekvieną uždelstą atsiskaityti dieną.
5. PACIENTŲ TEISĖS
5.1. Klinikoje nevaržomos pacientų teisės dėl jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, socialinės padėties
ir religinių pažiūrų.
5.2. Pacientas turi teisę gauti kvalifikuotą konsultaciją ir/ar procedūrą pagal klinikos teikiamų paslaugų
nomenklatūrą, jų kainas. Informacija, teikiama pacientui, turi atitikti įrodymais grįstos medicinos
nuostatas, geros klinikinės praktikos reikalavimus, tarptautiniu mastu pripažintus medicininės
praktikos gaires ir standartus.
5.3. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos
priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
5.4. Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, turi teisę gauti informaciją
apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, klinikoje taikomus ar sveikatos priežiūros specialistui
žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo
prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti
siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui
sveikatos priežiūros specialistas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam
suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
5.5. Pacientas turi teisę nežinoti. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, klinikoje
taikomus ar sveikatos priežiūros specialistui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą
riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo
valią. Atsisakymą informacijos pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu.
5.6. Pacientas turi teisę susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose. Paciento pageidavimu
jam turi būti pateikti jo medicinos dokumentai. Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali
būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo
gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima paslaugas teikęs
sveikatos priežiūros specialistas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo
motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
5.7. Pacientas turi teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Informacija apie paciento gyvenimo
faktus gali būti renkama asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka
tik tuo atveju, jeigu tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti.
5.8. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento įtraukimo
į šiuos tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
5.9. Teisė naudotis kitomis pacientų teisėmis, numatytomis tai reglamentuojančiuose Lietuvos
Respublikos teisės aktuose.
6. PACIENTŲ PAREIGOS
6.1. Atidžiai susipažinti su paciento asmens sveikatos anketa, sutikimu dėl asmens sveikatos
priežiūros paslaugų teikimo, galimomis gydymo rizikomis, diagnostikos ir gydymo planais,
gydymo alternatyvomis.
6.2. Užpildžius asmens sveikatos anketą, sutikus su teiginiais, išdėstytais diagnostikos ir gydymo
planuose, sutikime dėl sveikatos priežiūros ir galimomis gydymo rizikomis, pasirašyti minėtus
dokumentus.
6.3. Pacientas privalo pasirašytinai susipažinti su jam pateiktomis klinikos vidaus tvarkos
taisyklėmis, kitais klinikos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas.
6.4. Pacientas kiek įstengdamas privalo suteikti informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas,
atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir
kitus pacientui žinomus duomenis, reikalingus kokybiškai konsultacijai ir/ar procedūrai.
6.5. Jeigu pacientas negali atvykti nustatytu laiku, turi apie tai iš anksto, dieną prieš, pranešti klinikos
darbuotojams. Pacientui iš anksto nepranešus apie neatvykimą ir neatvykus paskirtu laiku,
klinika turi teisę reikalauti sumokėti nustatyto dydžio netesybų mokestį.
6.6. Apmokėti už suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas tuoj pat po paslaugų suteikimo arba
šalims raštu suderinus atsiskaitymo terminus, apmokėti vėliau pagal klinikos vadovo patvirtintas
paslaugų teikimo metu galiojančias paslaugų kainas.
6.7. Pacientas privalo laikytis asmens ir burnos higienos reikalavimų.
6.8. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas.
Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų
ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą.
6.9. Jeigu pacientas klinikoje buvo protezuotas dantų protezais arba jam buvo suteikta kita
odontologinė pagalba, jis privalo ne rečiau kaip kas pusę metų atvykti į kliniką savo dantų,
burnos ir/ar dantų protezų būklės apžiūrai.
6.10. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais klinikos darbuotojais ir kitais pacientais.
Pacientams, apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotikų ar kitų toksinių medžiagų, odontologinės
priežiūros (pagalbos) ir burnos priežiūros paslaugos neteikiamos.
6.11. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų
sveikatai ar/ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas paslaugas, konsultacijos ir/ar
procedūros teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus būtinąją pagalbą grėsmės gyvybei atveju.
6.12. Siekiant, kad nenukentėtų gydymo kokybė ir nebūtų blaškomas klinikos personalo dėmesys,
pacientams rekomenduojama gydymo metu išjungti mobiliuosius telefonus.
6.13. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis
nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su klinikos specialistais ir darbuotojais.
6.14. Pacientai už klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų
nustatyta tvarka.
7. PACIENTŲ LANKYMO, IŠRAŠYMO IR PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS
PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
7.1. Pacientams teikiamos ambulatorinės paslaugos (konsultacijos ir/ar procedūros) jie
nehospitalizuojami, todėl lankymas ir išrašymas nevyksta.
7.2. Pacientas gali būti siunčiamas į kitas sveikatos priežiūros įstaigas, jeigu:
7.2.1.sveikatos priežiūros specialisto nuomone, pacientui reikalingas intensyvus papildomas
gydymas;
7.2.2.dėl specialistų konsultacijų, tyrimų ar procedūrų, kurių negalima atlikti klinikoje.
7.3. Esant ribotoms gydymo galimybėms klinikoje, pacientas informuojamas apie įstaigas, kurios gali
suteikti jiems reikiamas paslaugas.
8. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
8.1. Nepatenkintas konsultacijos ir/ar procedūros kokybe pacientas kreipiasi į klinikos vadovą raštu,
argumentuotai išdėstydamas savo pretenziją. Klinikos vadovas per 20 darbo dienų atsako į
paciento kreipimąsi.
8.2. Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per vienus metus nuo dienos,
kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos,
turi teisę pateikti skundą, išskyrus atvejus, kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala.
8.3. Skundai gali būti pateikiami tiesiogiai (atvykus į kliniką). Kai skundas siunčiamas paštu ar per
kurjerį, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir kitų dokumentų kopijos ir išrašai turi būti
patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei skundą teikiančiam asmeniui
atstovauja advokatas – advokato. Kai skundas teikiamas elektroninių ryšių priemonėmis,
asmens tapatybės dokumento pateikti nereikia, o skundas ir prie jo pridedami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis,
užtikrinančiomis galimybę nustatyti skundą teikiančio asmens tapatybę, teksto vientisumą ir
nepakeičiamumą. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir
atstovavimą liudijantį dokumentą. Skunde turi būti nurodytos paciento teisės, kurias, jo manymu,
klinika pažeidė, tai pagrindžiančios aplinkybės ir paciento reikalavimai pašalinti jo
teisių pažeidimą. Prie skundo turi būti pridedami dokumentai (jeigu pacientas juos turi),
patvirtinantys skunde nurodytas aplinkybes ir pagrindžiantys skunde nurodytus reikalavimus.
Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, prie jo taip pat pridedamas atstovavimą liudijantis
dokumentas. Išsamius skundui ir dokumentams, teikiamiems su skundu, keliamus reikalavimus
nustato sveikatos apsaugos ministras.
8.4. Jeigu kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su
skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, klinika ne vėliau
kaip per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo klinikoje dienos skundą pateikusiam asmeniui
nurodo nustatytus trūkumus ir informuoja, kad per 30 dienų nuo skundą pateikusio asmens
informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų skundas nebus
nagrinėjamas ir, kad tokiu atveju pacientas turi teisę skundą klinikai pateikti iš naujo.
8.5. Skundai nenagrinėjami ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui nurodant grąžinimo priežastis
šiais atvejais:
8.5.1.kartu su skundu pateikti ne visi, netinkamai įforminti dokumentai, kurie turi būti teikiami su
skundu, ir (ar) juose ir (arba) skunde pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija ir skundą pateikęs
asmuo per 8.4. p. nurodytą terminą neįvykdė reikalavimo ištaisyti trūkumus;
8.5.2.skundas parašytas neįskaitomai.
8.6. Pacientas su skundu dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumu ir kokybe, gynimo turi teisę kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su
privalomojo sveikatos draudimo klausimais, gynimo – į Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos
apsaugos ministerijos, dėl jo pažeistų teisių, susijusių su asmens sveikatos priežiūros paslaugų
atitiktimi bioetikos reikalavimams, gynimo – į Lietuvos bioetikos komitetą. Į šiame punkte
nurodytas institucijas pacientas turi teisę kreiptis, tik jeigu nesutinka su klinikos, kurioje, jo
manymu, jo teisės buvo pažeistos, sprendimu, priimtu išnagrinėjus jo skundą, arba jeigu jo
skundas klinikoje nepriimamas nagrinėti, išskyrus 8.5. p. nurodytus atvejus, arba jeigu jo
skundas neišnagrinėjamas per 8.7. p. nustatytą terminą. Šiame punkte nurodytais atvejais
pacientas turi teisę kreiptis ir tiesiai į teismą, taip pat skųsti teismui šiame punkte nurodytų
institucijų veiksmus ar neveikimą nagrinėjant jo skundą.
8.7. Klinika paciento skundą turi išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui arba, jeigu skundą pateikė
paciento atstovas, – paciento atstovui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų
nuo skundo, kuris atitinka visus keliamus reikalavimus, ir visų kitų reikalingų dokumentų skundui
nagrinėti, gavimo klinikoje dienos. 8.4. p. nurodytas trūkumų šalinimo laikas į šį terminą
neįskaičiuojamas. Skundai klinikoje nagrinėjami neatlygintinai.
8.8. Informacijos apie paciento buvimą klinikoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą,
taip pat visos kitos asmeninio pobūdžio informacijos apie pacientą pateikimas tiesiogiai skundą
nagrinėjantiems klinikos darbuotojams yra teisėtas ir pagrįstas. Asmenys, susipažinę su šioje
dalyje nurodyta informacija, privalo ją naudoti tik skundui nagrinėti ir užtikrinti jos
konfidencialumą.
8.9. Pacientas ar kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą, norėdamas gauti žalos atlyginimą, ne
vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, Vyriausybės
patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos,
atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka turi kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos
nustatymo komisija, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos, su rašytiniu prašymu dėl
žalos atlyginimo.
8.10. Klinika nagrinėja tik skundus dėl teisių pažeidimo, kai dėl teisių pažeidimo nėra padaryta žala.
8.11. Pacientas, kurio manymu, jam buvo padaryta žala turi tiesiogiai kreiptis į Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisiją prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos
užpildydamas Paciento prašymo dėl turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento
sveikatai padarytos žalos, atlyginimo formą, patvirtintą 2020 m. sausio 9 d. Sveikatos apsaugos
ministro įsakymu Nr. V-36. Tokiu atveju žala pacientui atlyginama iš specialaus fondo, kurį administruoja Valstybinė ligonių kasa prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministerijos.
8.12. Pacientas nesutinkantis su sprendimu, priimtu dėl jo pareiškimo, skundo ar pasiūlymo, turi
teisę apskųsti sprendimą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.
9. INFORMACIJOS PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO
TVARKA
9.1. Informacija pačiam pacientui (ar nepilnamečio paciento atstovui) apie jo dantų ir burnos būklę
bei reikalingą gydymą gali būti neteikiama, jeigu pacientas (ar nepilnamečio paciento atstovas)
nenorą žinoti apie savo dantų ir burnos būklę bei gydymą patvirtina raštiškai ir prašo sveikatos
priežiūros specialistą atlikti reikiamas odontologines, burnos priežiūros procedūras. Toks
patvirtinimas galioja vienerius metus.
9.2. Asmenys, teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka turintys teisę gauti rašytinę informaciją
apie pacientą (medicinos dokumentų kopijas), pateikia raštišką prašymą ir atitinkamą – raštišką
paciento sutikimą klinikai. Prašyme turi būti nurodytas prašymą teikiančio asmens vardas,
pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr. ir (arba) el. pašto adresas, norimos
gauti informacijos pobūdis, apimtis ir jos panaudojimo tikslas.
9.3. Pacientas, klinikai teikiantis prašymą dėl rašytinės informacijos suteikimo (nuorašų gavimo),
privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu
ar per kurjerį, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir kitų dokumentų kopijos ir išrašai turi
būti patvirtinti notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno, arba, jei prašymą teikiančiam asmeniui
atstovauja advokatas, – advokato. Kai prašymas teikiamas elektroninių ryšių priemonėmis,
asmens tapatybės dokumento pateikti nereikia, o prašymas ir prie jo pridedami dokumentai turi
būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikti elektroninių ryšių priemonėmis,
užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę ir teksto vientisumą ir
nepakeičiamumą. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl rašytinės informacijos, pateikia savo
tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
9.4. Paciento medicinos dokumentai yra klinikos dokumentai ir yra saugomi klinikoje.
9.5. Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti susipažinimui jo medicinos dokumentai (minėti
dokumentai privalomai saugomi klinikoje). Medicinos dokumentų pateikimas (susipažinimui)
pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar
sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima
paslaugas teikęs sveikatos priežiūros specialistas. Apie sprendimo neišduoti medicinos
dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
9.6. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis,
išskyrus atvejus, kai pacientas tokį prašymą klinikai pateikia pirmą kartą, klinika padaro ir
išduoda klinikos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoda diagnozės
ir gydymo aprašymus. Medicinos dokumentų kopijos išduodamos per 1 darbo dieną nuo
prašymo pateikimo, o diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų nuo prašymo
pateikimo.
9.7. Informacija telefonu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais, apie
pacientą neteikiama.
9.8. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiama
Lietuvos Respublikos teritorijoje ūkinę veiklą vykdantiems fiziniams ir juridiniams asmenims,
kitoms organizacijoms, juridinių asmenų ir kitų organizacijų padaliniams, kuriems Lietuvos
Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą. Konfidenciali
informacija šiems asmenims gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas
konfidencialios informacijos gavimo teisinis pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos
informacijos apimtis. Elektroninės formos prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu
parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, leidžiančiomis užtikrinti teksto
vientisumą ir nepakeičiamumą. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti
protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus. Tokią
informaciją, kreipiantis raštu, suteikia klinikos vadovas.
9.9. Tuo atveju, kai klinika neturi prašomos rašytinės informacijos (neturi medicinos dokumentų apie
pacientą ir jam suteiktas paslaugas), ji apie tai informuoja raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas
nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos ir grąžina asmeniui įmoką už paslaugą.9.10. Visa informacija, gauta konsultacijos ir/ar procedūros tikslu, yra laikoma konfidencialia. Jos
saugojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai ir su asmens sveikatos priežiūros
veikla susiję teisės aktai.
10. AMBULATORINIŲ KORTELIŲ, KITŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO, IŠDAVIMO
PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
10.1. Pacientui pageidaujant, sveikatos priežiūros specialistas privalo paaiškinti įrašų asmens
sveikatos kortelėje reikšmę.
10.2. Klinikos sveikatos priežiūros specialistai pildo nustatytos formos ir rūšių pacientų dokumentus
(odontologų įrašų korteles, kitus medicininius dokumentus) ir juos saugo Lietuvos Respublikos
teisės aktų ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka.
10.3. Paciento prašymu ir jo lėšomis, išskyrus atvejus, kai pacientas tokį prašymą klinikai pateikia
pirmą kartą, padaryti paciento medicinos dokumentų kopijas. Jei paciento medicinos
dokumentų išdavimas gali pakenkti paciento sveikatai ar net sukelti pavojų jo gyvybei,
medicininės kopijos gali būti neišduodamos. Medicinos dokumentų kopijos išduodamos per 1
darbo dieną nuo prašymo pateikimo, o diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų
nuo prašymo pateikimo.
11. KLINIKOS DARBO LAIKAS
11.1. Klinikos sveikatos priežiūros specialistai dirba pirmadieniais – penktadieniais nuo 8.00 iki
18.00 valandos.
11.2. Klinikos administracija ar kiti darbuotojai, tiesiogiai nesusiję su pacientų aptarnavimu, dirba
pirmadieniais – penktadieniais nuo 8.00 iki 18.00 valandos.
12. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ
DOKUMENTŲ NUOSTATOS
12.1. Už saugaus darbo užtikrinimą atsakingas klinikos vadovas.
12.2. Už darbų saugos normatyvinių dokumentų laikymąsi atsakingi klinikos darbuotojai.
12.3. Darbų saugai užtikrinti klinikoje vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir
sveikatos įstatymu bei kitais teisės aktais ir norminiais dokumentais.
12.4. Pacientai privalo:
12.4.1. vykdyti klinikos darbuotojų nurodymus saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės
saugos klausimais;
12.4.2. vengti veiksmų, galinčių kelti pavojų jo ir kitų supančių asmenų sveikatai ar gyvybei;
12.4.3. imtis visų atsargumo priemonių judėdami paviršiais, kurie buvo neseniai valyti drėgnuoju
būdu arba kai ant jų yra išsiliejusių skysčių ar pabirusių medžiagų.
12.5. Klinikos patalpose ir teritorijoje draudžiama:
12.5.1. vartoti alkoholinius gėrimus bei tabako gaminius (rūkyti);
12.5.2. turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą;
12.5.3. įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus;
12.5.4. be klinikos gauto leidimo filmuoti, fotografuoti patalpas bei darbuotojus, pacientus, įrašinėti
pokalbius ar kitaip pažeisti darbuotojų ir pacientų privatumą;
12.5.5. savavališkai įeiti ar lankytis klinikos tarnybinėse patalpose;
12.5.6. trikdyti viešąją rimtį ir tvarką.
13. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ
REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA
13.1. Atvykus pacientui į kliniką, prieš teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, kurių metu yra galimas
tam tikro laipsnio sąmonės sutrikimas, pacientas gali brangius daiktus bei pinigus perduoti
saugoti klinikai.
13.2. Prieš perduodant saugoti, sudaromos brangių daiktų bei pinigų sąrašas dviem egzemplioriais.
Kiekvienas egzempliorių pasirašo: darbuotojas ir pats pacientas arba jo atstovas. Pacientui
pateikiamas vienas sąrašo egzempliorius, o kitas kartu su saugojimui atiduodamais daiktais
bei/ar pinigais dedamas į specialų voką, kuris užklijuojamas bei antspauduojamas ir
perduodamas saugoti klinikoje esančiame seife.
13.3. Išvykstant pacientui iš klinikos, po suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų ar pacientui ar jo
atstovui pareikalavus brangūs daiktai bei pinigai grąžinami pacientui arba jo atstovui. Pacientas ar jo atstovas personalo akivaizdoje atplėšia voką, patikrina vertybes pagal sąrašą
ir pasirašo perduotų materialinių vertybių registracijos žurnale, jog vertybes gavo.
13.4. Jeigu pacientas klinikoje mirė, paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir
pinigai atiduodami paciento atstovui pagal įstatymą. Paciento atstovas pagal įstatymą privalo
pasirašyti perduotų materialinių vertybių registracijos žurnale.
13.5. Už brangius daiktus bei pinigus, saugomus ne seife, klinikos darbuotojai neatsako.
13.6. Kilus ginčui dėl brangių daiktų bei pinigų saugojimo bei grąžinimo, pacientas ar jo atstovas
privalo kreiptis į klinikos vadovą.
13.7. Nuimti tauriųjų metalų protezai atiduodami pacientui ar jo atstovui.